Voldoet één of meerdere van de bestelde artikelen niet aan je verwachtingen? Dan kun je dit binnen 14 dagen schriftelijk aangeven. Gebruik hiervoor ons contact formulier. Social media is géén klantenservice medium. Nadat je het product retour hebt gemeld, heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.
Bij een retour wordt er 10% ingehouden wegens herbevoorradingskosten.
Voorwaarden voor retourneren zijn dat de artikelen ongebruikt, onbeschadigd en compleet in de originele verpakking terug gestuurd worden voorzien van factuur of pakbon. Let op: niet alle artikelen kunnen worden teruggestuurd.
Wij nemen géén retouren aan van cosmetica in verband met hygiëne.
Retour zenden gebeurt op verantwoordelijkheid van de koper. Verpak de artikelen goed, zodat ze ook na verzending in de originele en onbeschadigde staat bij ons aankomen. Bij schade of verlies van de retourzending, wordt deze niet door ons vergoed.
Het is bij grote bedragen dan ook verstandig om de artikelen aangetekend en eventueel verzekerd te verzenden. De kosten voor het versturen van een geretourneerde bestelling zijn voor eigen rekening. Wij adviseren om de artikelen retour te sturen met een Track&Trace code, zodat het pakket altijd te traceren is. Retourzendingen die niet door ons ontvangen worden, kunnen we niet vergoeden!
Welke artikelen kun je NIET retourneren?
- Artikelen die speciaal op maat zijn gemaakt en/of gesneden.
- Artikelen die speciaal voor jou gemaakt zijn
- Artikelen uit de aanbieding (sale)
- Digitale producten zoals de edelsteen kaartjes
- Cosmetica
- Mystery boxes
- Wij kunnen geen retouren aannemen van klanten buiten de Europese Unie.
Wat als de retourzending niet aan de retour eisen voldoet?
Alleen retour gezonden artikelen die niet onder “Niet te retourneren artikelen” vallen en zich in originele staat en verpakking bevinden, worden vergoed. Als de artikelen beschadigd en/of onvolledig zijn, worden deze niet of niet volledig door ons vergoed. Indien dit wel aantoonbaar het geval is, dan is Crystal Cave gerechtigd de schade te verrekenen met het te vergoeden bedrag. Deze schade moet ontstaan zijn tijdens het transport of doordat de koper meer heeft gedaan met het product dan nodig is om het te beoordelen.
Hoe wordt een retour zending vergoed?
1. Terugbetaling op rekening: Binnen 14 dagen na ontvangst van retourzending wordt het te ontvangen bedrag van de zending naar je bankrekening overgemaakt. Voor een vlottere afhandeling adviseren we bij de retourzending duidelijk je bankrekening nummer (IBAN) en de naam van de rekeninghouder te vermelden.
2. Terugbetaling via een bestel tegoed: Binnen 5 werkdagen na ontvangst retourzending ontvang je een mailtje met een bestel tegoed t.w.v. het bedrag van de bestelling (excl. verzendkosten). Stuur ons even een mailtje als je gebruik wilt maken van het besteltegoed.
3. Ruilen: Wil je liever jouw ontvangen producten ruilen tegen andere producten, dan is dit ook een mogelijkheid.
Hoe verloopt de communicatie?
Om misverstanden en geschillen te voorkomen loopt alle communicatie i.v.m. retourzendingen en klachten uitsluitend via e-mail. Telefonische reacties zijn niet geldig. Reacties en communicatie is enkel geldig in het originele e-mail gesprek met gespreksgeschiedenis en onderwerp met betreffende ordernummer.
Heb je gebruik gemaakt van de gratis verzending methode, bij een bestelling meer dan 100 euro en wil je een gedeelte retourneren?
Als je voor meer dan 100 euro hebt besteld en je wilt retourneren, geldt de gratis verzending niet meer omdat deze nu onder de 100 euro uitkomt. Bij een terugbetaling worden de verzendkosten dan ook ingehouden.
Retouradres:
Crystal Cave – Ropta 110 – 9202KL Drachten – Friesland – Nederland
Retouren worden alleen in behandeling genomen die naar bovenstaand adres zijn verzonden. Als dit niet het geval is, en wij zodoende geen levering hebben ontvangen, wordt er geen terugbetaling gedaan.
Twijfel je ergens aan?
Neem dan contact op met Crystal Cave via het contact formulier.